Bro Hof Slott imorgon

Japp, i morgon är det dags att beträda Sveriges just nu mest omtalade och hyllade bana, Bro Hof Slott Golf Club. Jag har pratat med flera som spelat banan och inte en enda har haft något negativt att säga om banan och dess skick. Ska bli himla kul att få beträda fairwayen som sägs vara lika finklippt som en normal green. Sedan har jag förstått att man bör undvika ruffen. Den är tydligen inte att leka med. Talade med en långtslående kamrat i måndags som berättade att han slog en full sandwedge för att ta sig ut ur ruffen. Han lyckades, men kom bara 40 meter. Låter som det är klokast att ligga mitt i fairway istället. Och då kan det vara bra att ha drivar som är "stabila och tråkiga", som samma långtgående kamrat sa när vi spelade i måndags.

Slopen på Bro Hof Slott GC ger mig, med mitt nya handicap, fem (!) slag fler än jag får på hemmabanan Kallfors. Spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0