Bara färgen kan utveckla grodan

Frank Thomas är mannen som uppfann grafitskaften, något han fick en dollar för när det begav sig. Det var också han som introducerade användningen av stimpmetern. Han har också i 26 år arbetat för USGA och på så sätt betytt mycket för utvecklingen av golfutrustning. Idag driver han egen verksamhet och designar putters, den så kallade Frog-puttern.

image504

Idag lyssnade jag på ett samtal med Frank Thomas. Han fick bl a frågan om vad som är nästa steg i utvecklingen av hans Frog-putter. Han svarade att han inte tror på att utveckla putters på gränsen till det tillåtna. Han fortsatte med att säga att hans putters i princip inte går att göra bättre och att det är just därför som han tillverkar dem i olika färger. Det, menar han, är enda sättet att utveckla dem.

I samma samtal deltog även Scotty Cameron. Jag tyckte mig höra ett en skratt när Frank Thomas pratade om att den enda möjliga utvecklingen handlade om färgen. Men i övrigt var dom överens under det ca 70 minuter långa samtalet som man kan ta del av HÄR.

Oavsett vad man tror om utveckling av putters så gjorde Frank Thomas starkt intryck på mig. Kanske borde jag ha en Frog i min bag? Visst sa Scotty Cameron också bra och kloka saker, men det mest intressanta var nog att han och jag är lika gamla. Känns stort.

Kommentarer
Postat av: Virvla

jättestiligt!! :)

2008-01-03 @ 23:33:36
URL: http://virvla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0