Lättmatchad bag

Jag vill kunna välja de kläder jag känner för när jag ska ut på banan. Varför skulle du inte kunna göra det, undrar kanske någon. Jo, det har funnits ett krux. Alla färger går inte ihop med den röda färgen på min Ogio Atlas bag. Där någonstans började idén gro under förra säsongen att jag verkligen är i behov av en ny bag. Låt vara att jag har tre vagnbagar (och två bärbagar) sedan tidigare. Jag använder ju bara två och visst borde det då finnas plats för en till.

Därför har jag nu köpt en till. En svart lättmatchad bag. En Ogio Kingpin.

image602

Det finns ett skäl till som föranledde beslutet att köpa en ny bag. Jag ville helt enkelt ha en lite lättare och smidigare bag än Atlas-bagen Och Kingpin är smidigare och hela 1 kg lättare.

Kommentarer
Postat av: David

Snygg! Kanske något för mig också, som alltid använt bärbag men nu har jag faktiskt en vagn.

2008-02-16 @ 14:05:30
Postat av: bombmannen

Jahaja...
Hade i princip bestämt mig för en Sun Mountain Vagnbag SCB DeLuxe, men den här verkar värd att kolla in. Hur är klädfacken på den? Stora?

2008-02-16 @ 16:51:26
Postat av: Olle

Vart köpte du en sån och vad ligger priset på?

2008-02-16 @ 21:53:41
Postat av: Golfer

David: Absolut värd att kolla på. Snygg och smidig.
---
bombmannen: Sun Mountain är större, men jag tycker i alla fall att du ska kolla denna. Gott om plats, men kanske inte lika mycket som i Sun Mountain. Många fack och klädfacken är tillräckligt stora, tycker jag.
---
Olle: Jag köpte den på Golf International i Stockholm. Kostar 1.499 kr. Kommer inte att säljas på Dormy. Dom har i år valt att sälja Exodus som är en lite större och tyngre bag. Golf International har båda så man kan jämföra.

2008-02-16 @ 23:42:36
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0