Hemma igen

Tänk vad en en vecka kan gå fort när man har roligt. Hemma igen efter en vecka i Portugal och efter att ha spelat 126 golfhål (18+27+18+18+27+18). En kanonvecka med strålande sol fem av de sex speldagarna. Igår var enda dagen då solen inte strålade hela dagen. Men vad gjorde det när det var varmt och skönt i luften.

Igår avgjordes också den prestigefyllda tävlingen. Förstaplatsen var i teorin redan avgjord före start eftersom ledaren ledde med 14 slag. Däremot var det tätt efter med tre spelare inom fyra slag. Jag gick ut som fyra, men slutade som tvåa. Hade en knepig dag på banan. Skillnaden mellan första och sista nio hålen var hela tio slag.

Tävlingen är egentligen inte det viktiga även om den är central under UTE International-veckan. Det viktigaste är att få spela golf en hel vecka och umgås med trevliga människor som delar samma intresse. Att det i år dessutom var sol nästan varje dag gjorde detta till en på alla sätt lyckad resa.

Tack Ulf, Bengt och UTE för trevlig samvaro i "Villa Barnstuga*"! Och tack UTE för det fina arrangemanget.

Återstår nu att blogga om resan. Framförallt lägga upp några av de drygt 250 bilder jag tagit under veckan. Jag kommer också att gå tillbaka och skriva några rader kopplat till de bilder som jag MMS:at till bloggen under veckan.

Och sedan hoppas jag såklart att min resväska dyker upp. Den är nämligen fortfarande ute och flyger någonstans.

*) Villa Barnstuga kommer sig av att kamraten Ulf tyckte att vårt hus mest liknade en barnstuga så tillvida att vi som bodde på nedervåningen envisades med att inte vara uppe efter kl 22 på kvällarna.

Kommentarer
Postat av: ulf

Men så svingade Jonas bäst, så att sova verkar inte vara fel! Men det är svårt att lära gamla hundar att sitta på nytt sätt.

2008-02-03 @ 15:06:27
Postat av: Golfer

ulf: Kul att du hittade hit och som sagt, tack för trevligt sällskap.

2008-02-03 @ 21:54:51
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0