Önskelista 2008

Hej Tomten,
Ett år går så fort och mycket har hänt sedan jag skrev förra årets önskelista. Jag vill börja med att tacka för förra årets klappar. Jag vet att man inte kan få allt man önskar sig, men jag mycket glad över det jag fick. Jag är också nöjd med golfåret som är på väg att ta slut.

Driver och fairwaywoods
Jag fick den Ping G10-driver som jag önskade mig. Likaså den G10-fairwaywood 18,5 grader som också stod på förra årets önskelista. Det har också slunkit ner en Callaway Fusion 21 grader i bagen under säsongen. Känns som en riktigt bra "set up". Jag har ju provat lite olika under säsongen, bl a stod det några dagar en Callaway X med 17 grader i bagen, men den byttes ut mot en "back up-driver" av Golfstores eget märke. Den kommer att få ta över det UST-skaft som ska plockas ur G10-drivern i nästa vecka.

Järn och hybrid
När det gäller järn och hybrid så hade jag lite funderingar i förra årets önskelista. Där blev det inte alls som jag trodde. Det blev nya Mizuno-järn; MX-950. Känns bra med undantag för den hybrid som följde med setet. Därför Tomten, önskar jag mig en ny hybrid motsvarande järn 4. Jag har sett att Mizuno kommit med en ny hybrid som heter MX FLI-HI, en sådan vill jag ha.

Wedgar
Mina Ping Tour-wedgar var jag mycket nöjd med förra året och såg ingen anledning att byta. Nu blev det byte i alla fall. Det skedde av bara farten när jag det blev nya järn. Jag är glad för det. Är kanonnöjd med mina Mizuno MX-wedgar.

Putter
Det blev ju en ny putter under året också. Inte den jag önskade mig, men väl två Pinfire Freedom CS. Tack Tomten, det var ett mycket bättre val än det jag själv gjorde i min önskelista.

Bollar
Förra året önskade jag mig inga nya bollar, men det gör jag i år. Rulla gärna ner några Bridgestone 330 RX i skorstenen.

Bag
Bagen jag fick under året var inte den som fanns i önskelistan, men du gjorde ett bra val Tomten. Det blev en svart Ogio Kingpin. Den är jag nöjd med. Kanske inte 100 procent, men tillräckligt nöjd. Ett par dragkedjor går åt "fel håll" för en bag placerad på en vagn, men säkert rätt för att sitta på en golfbil. Sedan är ett av facken för träklubborna lite trångt, men det är egentligen bara lyxproblem. Däremot Tomten, kan jag tänka mig en ny bärbag. En Nike Extreme Element skulle jag gärna vilja ha.

Och till sist men inte minst...
Det blev en ganska kort önskelista i år; en ny hybrid, nya bollar och en bärbag. Men jag har faktiskt sparat en önskning till sist. En svåruppfylld önskning. Jag vet dock att Tomten kan göra underverk. Därför önskar jag mig bättre svingteknik. Snälla Tomten, jag vill så gärna få mer fart i klubban så att jag kan slå lite längre framför allt från tee.

Kör försiktigt i jul, Tomten. Vi har plockat bort några träd framför huset så det blir lättare för dig att stanna till.


Sköt om dig.

Hälsar
Golfer

Kommentarer
Postat av: Andreas Åman

Vilken lång önskelista! Du måste ha varit väldigt snäll :)

2008-12-08 @ 09:26:35
Postat av: Golfer

Andreas: Man får önska vad man vill och hur mycket man vill. Det är kanonbra. ;-)

2008-12-10 @ 07:13:43
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0