En vanlig vintermorgon...

Men ovanlig ändå. Premiär för mig att spela golf när temperaturen krypit under nollan. Minus tre visade termometern när jag klev ur bilen denna vackra morgon.



Det blev en rolig och trevlig dag på hårda och vita greener och fairways. Tävlingen tappade jag bort på två hål i mitten av rundan. Två vattenbesök och två skogsbesök på hålen efter varandra, sedan var mina chanser att vinna flaggtävlingen borta. Men vad gjorde det när spelet i övrigt fungerade riktigt bra.

Jag var gjorde sånär en hole in one på ett 138 meter långt korthål. Bollen studsade en gång och träffade sedan flaggan och stannade en dryg meter från hålet. Jag undrar om den inte var nere och vände i hålet för annars borde den studsat bra mycket längre bort från hålet på de ishårda greenerna. En birdie blev det i alla fall.



Kändes som en bra uppvärmning inför kommande Portugalresa.

Och grattis P-O till segern och tack till tävlingsledaren UTE och övriga deltagare i denna första upplaga av Blogg-golfen.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Ser kallt och ruggigt ut. Själv har jag åkt skridskor med familjen idag lite kontraster mot att spela golf vill jag lova. Ha det....

2008-12-27 @ 18:58:53
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Golfer

Jocke: Nejdå, det var riktigt behagligt.

2008-12-27 @ 20:05:41
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0