Det finns värre saker i livet

I morse packade jag golfbagen, plockade fram golfskorna och styrde mot Eskilstuna för en timmes svingande. I samband med tidigare julledigheter har jag besök tennishallen i den gamla hemstaden och mjukat upp svingen inför kommande golfresor. Så också i år hade jag tänkt.

Kroppen skrek efter att få svinga. Golfabstinensen bubblade i kroppen. Framme vid tennishallen visade det sig att man tagit bort möjligheten att träna golf inomhus. Tog en sväng förbi Eskilstuna GK och knackade på i den stängda shopen och fick veta att det numera inte finns något ställe att träna golf inomhus vintertid (inte sommartid för den delen heller) i Eskilstuna. Trist för mig idag och trist för alla golfare i staden. Men det finns värre saker i livet. Det var ju bara ett träningspass som blev inställt.

Nu åkte jag ju inte ända till Eskilstuna bara för att svinga. Hade så varit hade jag såklart ringt och kollat om träningsmöjligheten fortfarande fanns kvar där i tennishallen. Ingen träning innebar bara mer tid till annat. Och det finns saker som är viktigare i livet än golf.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jo det finns saker som är viktigare än golf i livet men viktigt är det. Ha ett bra nyårsfirande vi hörs nästa år igen.

2008-12-30 @ 19:07:31
URL: http://www.sicutmorisest.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0