Blåst på 9 hål

Idag är det den 21 december. Jag hade räknat med att spela golf idag. Hade spetsat in mig att mitt i julstöket klämma in nio hål på Järna GK. Så blev det inte. Vädret satte käppar i hjulet. Jag kände mig blåst och besviken. Hade gärna spelat idag och sedan går det inte eftersom temperaturen krypit under nollan. Vid närmare eftertanke är det ju inte konstigt. Det är ju snart jul och golfsäsongen på mina breddgrader är över sedan många veckor. Det är inte normalt att spela golf i mina krokar i december. Det kanske blir det i framtiden, men nu är det inte normalt.
Jag måste förstå det.
Jag är ingen normal golfare.




Istället för golfade fick det istället bli en promenad i solen. Det var inte fel det heller. Det var faktiskt riktigt, riktigt behagligt.

Kommentarer
Postat av: Cia

Att det ska vara så svårt att ha ett liv utanför den där golfen... ;-)

Postat av: Golfer

Cia: Ja.

2008-12-21 @ 21:44:07
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Markus Stöld

Tycker att dagens runda i solskenet var en av de bättre under hela detta år. Men jag har å andra sidan inte spelat "Old course" under året :-)

2008-12-21 @ 22:32:46
Postat av: Golfer

Markus: Då har du den upplevelsen kvar. :-)

2008-12-21 @ 22:35:25
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Anders

Idag blev det 18-hål i sol och 6+ grader :) lite blåst var det men det är ju bara en utmaning :)

2008-12-22 @ 16:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0