Sega gubbar

Det var inte första gången det hände, men jag blir lika irriterad varje gång.

Hade bestämt mig för att spela idag. Letade lämplig boll och såg att det var en kille som bokat in sig ensam kl 10.34. Istället för att trycka in mig i någon av de få två- eller trebollarna så valde jag att boka in mig tillsammans med honom.

Och vad tror ni hände? Han dök inte upp såklart. Så dåligt. Får man förhinder eller tycker att det regnar för mycket är det ju bara att ringa (eller gå in på nätet) och boka av. Hur svårt kan det vara?

Jag kollade bakåt när jag spelade första hålet för att se om han blivit någon minut försenad. Kanske var det han som dök uppn när jag var på första hålets green. Kanske var han 10 minuter sen. Kanske ville han spela själv. Jag vet inte. Jag spelade på i väldig fart. Gick igenom två bollar och tog på hål 16 sällskap med två trevliga tjejer. Spelade de tre sista hålen från röd tee tillsammans med dem. Det var kul. Både att spela från rött och spela med tjejerna. Nästa gång bokar jag in mig tillsammans med damer istället för sega ensamma gubbar.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej.



Jag såg ingen mail man kunde nå dig på så gör så här istället. Vi är några som ska ner i Södermanland och spela, och tänkte spela Trosa GK, har du spelat den i år? Vet du något om skicket på den.??

2008-08-08 @ 10:06:35
Postat av: Golfer

Micke: Tyvärr, jag har inte spelat Trosa på flera år så jag har svårt att uttala mig om skicket. Gå in på http://forum.golf.se, där finns säkert de som vet.

I annat fall är Åda ett bra alternativ. Ligger också i Trosa kommun. Spelade där häromdagen. Bra skick och rolig bana. Bunkrarna har dock lidit lite av regnet, men det kanske är tillfixat nu.

Min mail är: [email protected]

2008-08-08 @ 10:37:02
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Cia

Maken o jag har pratat om att vi ska "byta" tee en dag o se hur det går. Alltså: Jag spelar från gul och han från röd. Det skulle vara ett ganska kul experiment, även om jag tror att han vinner bra mycket mer än jag på det ;-) (Även om han blir av med en del slag o jag får några extra enligt slopen)

2008-08-09 @ 10:17:24
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

Cia: Bar idé. Man borde då och då spela från annan tee än den man är van vid på hemmabanan. Det blir en helt annan bana och ett helt annat spel och det tror jag utvecklar oavsett nivå. Inte helt självklart att din man kommer att tjäna mer på det ändå. Risk för att han blir övermodig och hamnar i lägen han inte är van vid. Tjockruffen 30 meter från green t ex, efter misslyckat försök att nå green från tee.

2008-08-09 @ 10:35:53
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Richard

När jag spelar från röd och då tappar några slag så har jag det svårare att försvara mitt hcp. När jag spelar från vit så upplever jag inte skillnaden mot gul lika stor. Så som golfer skrev, man utvecklas om man på hemmabanan spelar från olika tee. Vi var några som spelade en runda från vit och efter en lunch samma runda, fast från röd. Det var två helt skillda banor. Bunkar som var i spel från vitt slog man över och tvärt om. Man fick använda "nya" klubbor på hålen. Mycket roligt att man var tvungen att tänka till lite även på hemmabanan där man normalt sett vet direkt vilken klubba som mans skall använda. Kan rekomendera detta.

2008-08-09 @ 10:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0