Resa med klubborna

Om en och en halv vecka reser jag till Skottland. Jag har rest många gånger med mina klubbor och aldrig känt mig särskilt orolig för att klubborna ska ta skada. Den här gången känns det dock lite annorlunda. Dels beror det på att jag ska flyga med Ryan Air och dels på att mitt schema är ganska "tight" på resmålet. Och kanske inte minst på att mina klubbor är så nya. Och dyra.

Ryan Air borde väl egentligen inte vara sämre än andra bolag på att hantera golfbagar, men eftersom det är ett lågprisbolag är jag lite orolig för att hanteringen av bagaget ska gå så snabbt att man är lite ovarsam. Hoppas jag har fel.

Frågan är då hur jag ska göra, ska jag resa med de nya eller de gamla klubborna? Just nu är jag riktigt förälskad i mina nya järn och skulle såklart helst ha dem med mig. Kanske ska jag investera i ett nytt, stabilare, resefodral?

Hittade en text om just "resa med golfbag" på thesandtrap.com. Där framgår att ett alternativ i USA är att skicka klubborna med FedEx, DHL eller något annat transportföretag. Intressant utveckling. Här tycks en ny marknad ha växt fram. Men nu ska ju inte jag resa till USA.

The Sand Trap tipsar om det HÄR resefodralet:


Ska tydligen vara något alldeles extra, men extra dyrt också, ungefär 260 dollar. De pengarna kan man ju se ur olika perspektiv. Har man en utrustning för kanske 20.000 kr så är egentligen inte 1.500 kr-2.000 kr särskilt mycket. Ungefär som en fairwaywood. Egentligen en ganska billig försäkring eller investering. Sedan är såklart frågan om ett fodral som det ovan skyddar mer än det som t ex jag har. Det kostade 500 kr, är vadderat och kompletteras av mig med en hink (10 kr) för att skydda klubborna. Jag tror nog det får duga även denna gång.

Sedan återstår en fundering till. Ska jag packa klubborna i en bärbag eller en vagnbag? Finns det vagnar att hyra på S:t Andrews?

Kommentarer
Postat av: Anders

Nwe och Castlecourse är det inte tillåtet om du inte har intyg från läkare men varför inte hyra en caddie när du ändå kostar på dig old corse :)



golf/trolleysbuggies.html" rel="nofollow">http://www.standrews.org.uk/golf/bookgolf/trolleysbuggies.html

2008-08-06 @ 22:02:45
Postat av: UTE

Hej Golfer!

Kom även ihåg sopskaftet som skall vara ca 5 cm längre än din längsta klubba. Det skyddar ju klubborna också.

2008-08-07 @ 10:00:40
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

Anders: Tack för tipset. Visste inte att det var så.

---

UTE: Aldrig haft något sådant med faktiskt. Tack för tipset.

2008-08-07 @ 16:45:05
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Cia

Får vi följa med?

2008-08-08 @ 09:03:37
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

Cia: Klart ni får.

2008-08-08 @ 09:31:19
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0