Go Sweden!



Hemma igen efter två dagars besök på SAS Masters. Igår upplevde sambon och jag att det var ganska glest med besökare på Arlandastad. Idag var det betydligt mer, men fortfarande inte särskilt mycket publik. Igår gled vi mest runt tittade på de bollar vi "snubblade" över. Vi blandade så att vi fick se drivar, inspel och puttar.

Idag gjorde vi ungefär på samma sätt, men vi följde med några hål i ett par av svenskbollarna, vilket vi inte hann med igår.

Alltid roligt att se duktiga spelare i aktion. Lika fascinerande varje gång att se med vilken lätthet de svingar och vilket klipp de har i slagen. Sedan tittar vi på lite olika saker, sambon och jag, tror jag i alla fall. Jag kollar mest teknik och klubbor och sambon kollar mest på kläder även om hon också följer spelet. Eftersom mitt fokus just nu ligger på min resa till Skottland med avresa i morgon ska jag försöka få sambon att skriva lite mer om Masters. I det eventuella gästinlägget lär det väl visa sig vad hon egentligen tittade på under de två dagarna på banan.

Och sedan är det ju himla kul att det är så mycket svenskt i toppen! Jag har spelat på att Chopra vinner, men avstår gärna vinstpengarna om någon annan svensk slutar som segrare i morgon. Och om ingen svensk vinner så tycker jag det vore kul om Chris Wood drog det längsta strået. Med tanke på att det ska regna och blåsa i morgon så tror jag han har goda chanser. Han klarar ju av svårt väder visade han på British Open.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0