Finns mer att uppleva

Fem banor på fem dagar. Mer gick knappast att hinna med om upplevelserna skulle sjunka in också. Den dagen jag spelade Old Course var vi ju klara redan före kl 10.00. Det hade inte blivit mycket till frukost den morgonen så högst på agendan efter rundan stod matintag. Sedan hade jag ju en hel eftermiddag till att spela mer på, men så blev det inte. Intrycken från Old Course behövde smältas. Det blev en rundvandring i St Andrews och besök i golfbutikerna. Det finns ju ett tiotal i St Andrews.

Det finns mycket att se och uppleva i St Andrews, så tiden går fort även utanför banan.


Katedralen från 1200-talet.


Slottet, vars äldsta delar också är från 1200-talet.


Men till slut hamnade jag här. På en bänk strax utanför Old Course Hotel och intill fairway på "The Road Hole", dvs 17:e hålet på Old Course. Här var det inte helt fel att sitta och fundera över min egen och andras golfhistoria på banan.


Vyn från bänken. Startar med den nya klubbhuset och slutar med 17:e green på Old Course.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0