Aldrig mer Vingåker

Inte bara för att vi förlorade igår, men jag ska undvika att spela Vingåker GK fler gånger.

Banan har nyligen fått 18 hål efter att tidigare bara haft nio. Det är stor skillnad på gamla och nya hål. De gamla har lite "pay-and-play-karaktär" och de nya har lite lågbudget över sig. Och det tror jag inte är en elak beskrivning utan en helt objektiv. Jag tror också att det är fullt medveten. Det är dyrt att bygga golfbanor. Det knepigaste med banan är dock att det är så stor skillnad på greenerna. Jag skulle gärna se dem stimpmätta. En vild gissning är att de gamla igår hade en stimp på 5 och de nya 8. Stor skillnad var det i alla fall.

Eftersom jag inte spelat banan tidigare köpte jag en banguide för 25 kronor. Den gav en del längdanvisningar varav några kändes tveksamma. Den gav också intressanta upplysningar som t ex "Undvik skogen till höger" och "Ett bra andraslag ger chans till birdie". Det fanns flera sådana "värdefulla" upplysningar i guiden. Knappast värd pengarna.

Nej, inget mer Vingåkers-besök, vilket också kamraten UTE skriver på sin blogg.

Kommentarer
Postat av: UTE

Stämmer BRA!

Spännande banguide och frågan är vem som har författat texten. Slutsatserna var ju rätt "roliga".

Hälsningar

UTE

2008-08-13 @ 22:34:26
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0