Stadium satsar ännu mer på golf

Det är inte särskilt många år sedan Stadium tog sig in på marknaden för golfutrustning. En satsning som i mina ögon måste ses som mycket lyckad utan att jag har någon insyn i försäljningssiffror.

Under senare år har man köpt upp Edins i Ängelholm och förvärvat Ekerum bara för att nämna några steg som lett fram till den position man idag har på golfmarknaden. Nu tar Stadium ytterligare tag för att stärka sin position. I ett pressmeddelande som jag fick igår berättar Stadium om den jury man satt samman för att välja ut det man kallar "de bästa produkterna" till sina kunder.

Det stora affischnamnet i juryn är Fanny Sunesson.

- Med mina 20 års erfarenhet av tourerna hoppas jag kunna hjälpa Stadiums kunder med sina klubbval, säger Fanny i pressmeddelandet.


En intressant satsning som det ska bli spännande att följa. Med tanke på att utbudet idag är så stort och produkterna på marknaden är så pass bra, hoppas jag att juryn kommer att användas på andra sätt än att "bara" hjälpa till med att välja vilka klubbmodeller som ska finnas i butikshyllorna.


PRESSMEDDELANDET FRÅN STADIUM:

image676
image675


Kul bild på juryn. Hoppas den är tagen med glimten i ögat. Den hade inte varit lika kul om dom varit gladare.

Och gissa vem som kommer att stå först i kön när den omnämnda pocketboken släpps i maj...

Kommentarer
Postat av: Richard

Jag har under flera år funderat över hur alla aktörer på golfmarknaden kan överleva. Golfstore, Dormy, Stadium mfl håller på och satrar på golfprylar år efter år. Alla har på kronan samma pris, så konkurrensen är troligen satt ur spel med rekomenderade (läs krav) butikspriser. Har butikerna så bra marginaler att alla klarar att överleva på att kränga golfprylar under en ganska kort tid under året???.... Man kan ju undra.

2008-04-02 @ 23:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0