Skönheten sitter i betraktarens öga

Igår svarade jag på ett golfforum på frågan om vad som styr när jag väljer driver. Inte helt lätt att svara på den frågan, men så här skrev jag:

Bollbana om det i bollbana ingår längd som i sin tur påverkas av skaftet och klubbhuvudets utformning, dvs för mig loft och storlek.
Känsla och i det ingår ljud som en viktig del och även skaften eftersom skaftet kan förändra såväl känslan i händerna som ljudet. Här ingår också klubbhuvudet.


Efter en surfsväng på nätet igår kväll är jag nog beredd att revidera ovanstående och sätta utseende överst. Den som följt bloggen eller som känner mig vet att jag är lite insnöad på färgerna svart och rött i min "outfit" på golfbanan. Därför är det inte så konstigt att denna nya driver från KZG sätter griller i huvudet på mig.

Nog är väl denna driver bland de snyggaste som gjorts?


image716

image717

Q-driver. Q står för Quintessential.

Specifikationer, klicka HÄR.

Och för den som inte gillar det röda, håll ut ryktet säger att drivern även kommer helt i svart inom kort.

EasySwing, räkna med ett besök från mig.

Kommentarer
Postat av: UTE

Hej Golfer!
Allt vãl pâ Azorerna och i morgon ãr det en ny dag och vi har bara nio poãng att ta ifatt.
Hãlsningar UTE

2008-04-21 @ 00:01:30
URL: http://ute.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0