Rockidol blir golfidol

Född på 60-talet som jag är växte jag upp med symfonirockare som Genesis och Yes. Den som i Yes gjorde mest intryck på mig på den tiden det begav sig var Rick Wakeman. Varför vet jag inte riktigt. Kanske var det hans långa hår. Kanske var det hans förmåga att hantera rader av klaviaturer. Kanske hans klädsel med långar capar. Eller så var det helt enkelt att jag gillade hans platta The Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table, som släpptes 1975.

image726

Idag är Rick en hängiven golfare. Precis som Alice Cooper har han lämnat alkoholmissbruket bakom sig och funnit större mening i golfandet. Rick spelar idag på handicap 13.

Visst rockar golf!

image725

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0