Inget nytt under solen

Den amerikanska tidskriften Golf Tips Magazine ger varje år ut en nummer som bara handlar om utrustning. Bara. Sida upp och sida ner. Bilder, tekniska fakta, korta utlåtanden och reflektioner om trender. Och massor av annonser.

Är man väldigt utrustningsintresserad om man tycker att ett sådant nummer tillhör vårens höjdpunkter? Troligen.

Särskilt med tanke på att den information som delges i magasinet och de produkter som presenteras är desamma som man kan läsa om på många andra ställen, t ex i Dormy-katalogen som är gratis. För mig spelar det dock ingen roll. Jag gillar numret i alla fall. Det är lika kul varje år om jag har turen att fånga upp något av de fåtal exemplar som ställs upp i tidningshyllorna. Trots att det kostar 119 kronor.

Så, till alla ni andra som har samma böjelse som jag kan jag bara säga... spring till tidningskiosken så kanske ni har bättre tur än jag hade förra året då jag blev utan.

image719

Kommentarer
Postat av: patricia

What do you guys/girls think of full hybrid sets.
I'm lusting for the top flite AHS set cause I hate hitting with irons. But that's just me. ;o)

2008-04-26 @ 16:45:17
URL: http://www.thegolfgirl.blogspot.com
Postat av: Golfer

patricia: Nice set if you don't like your irons. Complement the set with (two or) three good wedges and you will se your handicap falling.

2008-04-26 @ 21:30:46
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0