Säsongens bästa runda

"Spela bra", skrev jag i morse. Och det gjorde jag. Det var säsongens sista tävling, men det var egentligen inte tävlandet i sig som kändes som det viktiga i morse när jag for iväg. Nej, viktigare var att spela bra och ha roligt. Säsongen har ju varit lite upp och ner, tycker jag. Det har varit problem med drivar som inte fungerat blandat med bättre drivar än jag någonsin slagit. Puttningen har krånglat, precis som järnslagen emellanåt. Men idag funkade det mesta. Inga monsterdrivar, men som oftast på fairway. Bra träff med järnen och bra puttning. Missade ett antal parputtar i början, men puttningen var ändå bra. Missar gör man på min nivå.

Spelmässigt var detta säsongens bästa runda. Ingen sänkning, men nära, nära. Kom in på ett sämre än handicap efter att ha tappat på slutet. Förmodligen huvudet som ställde till det när jag märkte att spelet gick bra. Någon vinst drömde jag aldrig om under rundan, för en av kamraterna i bollen spelade ruggigt bra. Även han tappade dock på slutet, men tog sig in på ett bättre än handicap. Den tredje kamraten i bollen spelade inledningsvis bra, men hade lite svårt att hitta fairway, greener och inte minst hål. Det gjorde att scoren drog iväg.

Jag skrev i morse att vädret såg bra ut och att jag hoppades på värme. Och varmare blev det. Inte mycket, men fullt tillräckligt för att vi skulle få en vädermässigt mycket fin dag på golfbanan. Inte en droppe regn och knappast någon vind alls.

Kul att få spela Solbacka Gnesta GK. Trots att jag bor i kommunen har jag inte spelat banan på sex, kanske sju år. Det kommer ett särskilt inlägg om banan, men inte ikväll. Kan dock redan nu säga att banan var en positiv överraskning.

Tack Håkan (grattis till andraplatsen!) och Ove för en trevlig runda.

För egen del blev det en sjätteplats (av 30). Placeringen känns mindre viktig. Det viktiga var att spelet funkande så bra som det gjorde. Inte minst med tanke på prestigematchen jag ska spela på fredag mot arbetskollegan och hennes man.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra golfers!
Sista tävlingen för i år låter inte bra. Det finns mycket att spela även i oktober och som Du vet finns hösttouren här i Sörmland. Tävling varje måndag och torsdag på banor runt om i Sörmland.
Du måste väl kunna slita dig någon dag från skrivbordet.
Grattis även till en säker runda och det måste kännas skönt att det återigen går bra. Själv rosade, spelade på rosa bollar, jag inte marknaden i Flen och det kan du läsa på bloggen.
Idag är det dags för åttonde matchen i U 2 och jag hoppas givetvis på en åttonde seger (kommer även det på bloggen).
Hösthälsningar
UTE

2007-09-17 @ 11:49:36
Postat av: Golfer

UTE: Tack. Jo, rundan kändes bra. En trippel på 16:e ställde till det, tyvärr. Träffade en gren på tredjeslaget och gick in i skogen.
Jag läste om dina äventyr. Mentalt spel golf. Skulle tro att det var de rosa bollarna som ställde till det. :-)

2007-09-17 @ 12:46:05
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0