Krossade drömmar

Ikväll har jag varit på Dormy och krossat drömmar. Jag har en tid skrivit här på bloggen om Pings nya G10-serie. Inte minst har det varit järnen som dragit min uppmärksamhet till sig. Det har börjat snurra tankar i huvudet och jag har hittat motiv för varför jag skulle behöva nya järn i bagen till våren. Ett skäl har varit att åter igen göra ett skaftbyte. Jag har genom åren hoppat mellan stål- och grafitskaft i mina järn. Med stigande kan det kan vara dags för grafit igen. Tänkte jag. Drömde jag. Nu har jag slutat drömma. I alla fall om Pings nya G10-järn. Slog några slag med grafitskaftade G10 och några slag med stålskaftade i10. Poff så var drömmen borta.

Jag spelar idag med stålskaftade G2-järn från Ping och ser i skrivande stund ingen anledning till att byta. Nej, jag tyckte G10-järnen såg blaffiga ut. Jag gillar inte när man ser sulan på klubban i adresseringen. Och grafitskaft då? Nä, jag väntar några till innan det är dags för byte till grafit. Inte heller i10 tilltalade. Nej, så duktig är jag inte. Nope, det blir till att leva med G2:orna ett tag till.

Kommentarer
Postat av: JB

Hur kändes I10 då? Jag kastade ett snabbt öga på dem på Alec's och gillade vad jag såg :-) Mindre (nästan obefintlig) offset och smal topplinje, mums! Känns de bara bra och ingen konkurrent kommer med något läckrare så finns det bra chans att jag spelar PING nästa säsong...
Mvh,
JB

2007-09-24 @ 21:16:23
Postat av: Golfer

JB: I10 kan absolut vara något för dig. Jämfört med i5, som jag gillar, upplevde jag att i10 hade tunnare topline och ännu mindre offset. Kändes som lite för mycket "players iron" för att passa mig.

2007-09-24 @ 21:28:10
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0