Callaway-rykten

Det ryktas om att Callaway kommer med 28 (!) nya modeller inför säsongen 2008. Exakt vad tycks ingen utanför Callaway veta än så länge, men det sägs att det handlar om:

  • drivers (gissningsvis X-serien som uppdateras)
  • fairwaywoods (kanske fusion-serien som uppdateras, blir de månne fyrkantiga?)
  • järn (borde vara nya Big Bertha-järn)
  • putters (ingen aning)
  • bollar (en vild gissning är att det handlar om uppdatering av HX Tour-bollarna)
  • wedgar (design Roger Cleveland)

FT-5 och FT-i sägs bli oförändrade inför nästa år. Möjligtvis att det dyker upp tourmodeller.

Sannolikt släppts de nya modellerna senast i samband med Orlando-mässan i januari.

Kommentarer
Postat av: Dan

Du skriver 28 nya modeller, vad räknas som en model? En klubba = en modell eller?
Det låter sjukt mycket

2007-09-14 @ 22:18:45
Postat av: Golfer

Dan: Jag har ju snappat upp ryktet på nätet (www.golfwrx.com) så säker kan jag inte vara. Min tolkning är att en modell är lika med en modell av en klubba, t ex FT-5 tour (som jag sett bilder på).

2007-09-15 @ 06:31:01
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Golfer

Efter att inlägget publicerats igår hittade jag bilder på Callaways nya fairwayklubbor. Mycket riktigt ersättare till Fusion, dvs i komposit, dock inte fyrkantiga.

2007-09-15 @ 06:33:31
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0