Årets sista tävling

Väckarklockan ringde 0630 i morse. Sovmorgon jämfört med en vanlig vardag då den börjar föra liv redan kl 0510. Idag är det dags för årets sista tävling. För säsongen nästa perfekt väder. Vad mer kan man önska än klarblå himmel och vindstilla? Möjligtvis lite högre temperatur. När jag slog upp mina ögon var det bara två grader ute, men det är ju en dryg timme kvar till start så lite varmare ska det väl bli.

Tidig start idag. Jag är inte van vid det i tävlingar, men eftersom det fina vädret ska försvinna och regnet ta över under dagen är jag glad för den lottningen.

Så...på med "tjockkläder" och ut och spela bra. Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vi fick tvärt om... Regn i morse och allt bättre väder ju längre tävlingen pågick. Jag vann en ål, trots att jag stundtals gjorde bort mig som en riktig idiot... Hur gick det i tävlingen för dig????

Postat av: Golfer

Cecilia: En ål!? Jag spelade bra. Möjligtvis att jag så här i efterhand kunde önskat att wedgarna funkar bättre. Det var hur som helst säsongen spelmässigt bästa runda.

2007-09-16 @ 21:20:25
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Tävlingen hette Ålaslaget, så det var kanske inte så konstigt.

Postat av: Golfer

Cecilia: Aha. :-)

2007-09-16 @ 23:06:42
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Får förresten säga grattis till ditt fina spel! (Läste det senare inlägget om tävingen).
Visst är det sjukt när det är huvudet som inte riktigt räcker till, det här att man börjar tappa mot slutet när man inser att det går bra? Själv får jag såna där totala mentala bryt då och då, när jag exxempelvis kan fyr-putta bara för att jag läste första putten helt fel och sen tappar självförtroendet... Det var nog min största brist i dagens tävling, jag spelade bra... men när jag gjorde bort mig så gjorde jag det så onödigt och kapitalt.

Postat av: Golfer

Cecilia: Tack. Jo, jag har både upplevt det själv och sett andra drabbas av samma sak. Men så spelar vi ju inte på någon tour heller. Jag träffade en reseledare en gång som hade varit lovande spelare. Han berättade att anledningen till att han inte nådde Europatournivå var just den mentala delen av spelet.
Om jag nu ska skylla på det. Det som gjorde att jag tappade var:
hål 7, dålig drive som gjorde att jag fick spela fram mig. Missade sedan inspelet och gick i bunkern. Dubbelbogey.
hål 14, lång par fyra, kort den upphöjda green på andraslaget, sedan rann wedgeslaget av och jag fick treputta. Dubbelbogey.
hål 16, träffade en gren vid inspelet mot green och landade i skogen. Trippelbogey.
Missarna på 7:an och 14 är sådana man gör, men hål 16 var klart onödig. Jag tror dessvärre att jag siktade fel. Jag brukar slå bollarna höger, men denna slog jag nog rakt.

2007-09-17 @ 12:55:10
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0