"Pufformarna är värst"

I april 1983 var jag i Orlando. Det var ett av de stopp jag och en kamrat gjorde i samband med en 30-dagars flygluff runt i USA. Det blev 22 flygningar under 25 dagar för att sedan de sista dagarna bo hos en släkting utanför New York.

Varken kamraten eller jag spelade golf på den tiden. Vi var därför helt ointresserade av alla fina golfbanor som fanns i Orlando. Även om vi hade varit intresserade är jag inte säker på att vi vågat lämna hotellområdet. Taxichauffören som körde oss från flygplatsen skrämde nämligen upp oss unga pojkar från Sverige när han berättade om att ormar och krokodiler.

Han själv hade efter sin flytt ill Orlando från Minneapolis slutat fiska av rädsla för krokodiler.

"Man vet aldrig om det är en stock eller krokodil man kliver på när man är ute och fiskar".

Lät ju inte helt kul. Han lugnade oss i alla fall när det gällde skallerormarna.

"Dom är inte så farliga, dom hoppar ju bara 2/3 av sin längd"
.

Men sedan fortsatte han:

"
Värre är det med pufformarna, dom måste ni akta er för, dom tuggar sig in i köttet och sprutar ut sitt nervgift. Blir man biten måste man snabbt slita bort ormen"
.

Jo, tjena. Vi vågade knappt lämna hotellet och poolen under det dygn vi var i Orlando.

Nästa gång jag är i Florida vill jag trotds djuren ut på golfbanan.

Klicka på bilden för en tur bland några av Orlandos banor.

image383

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0