Fysisk höstsöndag

Trots (eller tack vare?) gymbesöket tidigare idag blev det en sväng till golfbanan.
"Ska du verkligen åka"
, frågade sambon, "det regnar ju" fortsatte hon.
"Ja just därför ska jag åka"
, svarade jag. "Då blir jag ju ensam och kan springa på i mitt eget tempo".

Iväg det bar. Ensam var jag inte, men inte var det många själar på banan inte. Gick upp i rygg på en annan ensamgolfare på hål 11 och klev sedan klev jag som planerat av efter 13 hål. Jag skulle hem och skala potatis. Städning ska också hinnas med ikväll. "FS", fysisk söndag med andra ord.

image385

Snart färdigtvättat för säsongen.


image386

Vattenhinder.


image387

Boll i hinder. Inte min.

image388

Här ligger två av mina. I vattnet från tee och i vattnet efter att ha droppat. Så kan det gå.


image389

Här slog jag en bra drive. Duffade andraslaget och hade 160 meter till green. Hade en öppning
mellan ett träd och en en sten. Och det gick bra. Greenträff.

Kommentarer
Postat av: Richard

Intressant att vi golfare ger oss ut i väder och på tider som ingen annan skulle ens fundera att gå ut i. I Morse så passerade jag Nässjö Gk. Klockan var strax efter 07:00. Tänkte gena lite på en väg som går genom banan. Spara tid och samtidigt titta på en ödslig bana som i minusgrader väntar in vintersömnen. Stor förvåning när jag rullade över krönet och såg att halva parkeringen var full med bilar, folk stod på rangen och hoppasdes på att inte toppa en järn-3 samt att någon stretchade vid första hålet..... Golfare, en udda skara människor

2007-10-14 @ 19:17:49
Postat av: Cecilia

Välkommen till Skåne. Här har solen strålat som besatt hela helgen, underbart golfväder. Vi spelade 18 hål i går, och då hade jag klätt mig alldelels för varmt, höll på att svettas ihjäl i vindtröjan jag hade tagit på mig.

Postat av: Golfer

Richard: Udda och lyckliga.
Cecilia: Låter skönt, men så illa var det inte här heller i helgen. Regn, men inte så kyligt.

2007-10-16 @ 19:32:15
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0