Upplevelser utan golfanknytning

Säsongen är definitivt över och har varit det i mina trakter sedan ett par veckor tillbaka. Jag har dock knappast reflekterat över det. Mitt huvud har varit fullt av annat. Det har varit mycket jobb och dessutom har jag ju tån i paket sedan operationen för en dryg vecka sedan. Med tån fortfarande i paket var det idag inte tal om att åka till vare sig inomhushallen eller gymmet, istället begav vi oss ut på en liten sörmlandsturné. Vi besökte först Öster Malma, jägarförbundets kursgård där det idag var julmarknad. Första besöket för oss. Vi kände till att jägarförbundet huserar där, men inte att det var så fint. Och så stort! En riktig julmarknad. Mycket trevligt.

image438
Marknad vid slottet

image437
Kanslibyggnaden

När jag stod där och filosoferade medan sambon var inne och handlade vildsvinskött i gårdsbutiken slog det mig att jägare är som golfare. De är lika passionerade av sitt intresse som golfare kan vara och när det lackar mot jul ska det köpas julklappar med jakttema. På marknaden fanns kläder, mössor, böcker och en massa annat sådant där som man bara "måste" ha om man är en riktigt passionerad jägare.

På ett sätt är det skönt att säsongen är över. Under säsongen är ju jag "lite" beroende av golfandet. Det är nog lite så att många andra saker prioriteras bort för att golfandet ska hinnas med. Risken finns ju att man blir lite inskränkt. Därför är det trots allt lite skönt att säsongen är över. Det är ju nu det finns tid över för andra upplevelser. Som att gå på julmarknad. Men inte nog med det. På vägen från Öster Malma svängde vi in på en lite grusväg efter att ha sett en skylt det stod "Fröja Café" på. Eftersom det var så mycket folk på Öster Malma drog oss kaffesuget in på den lilla grusvägen. och inte hade vi en aning om den upplevelse den svängen skulle föra med sig.

Vi hittade inte bara ett café utan en inredningsbutik av det annorlunda slaget. En butik inrymd i ett vackert litet hus långt ute på landsbygden. Väldigt trevligt! Ett besök rekommenderas varmt! Jag kan faktiskt tänka mig att åka hit någon gång i vår också. Kanske inte istället för en artonhålsrunda, men nog kan jag "offra" nio hål för att göra ett besök på Krogstorpsgård igen. Här kan man fika mitt ibland alla de saker som fanns att titta på eller köpa. Allt kändes genomtänkt.

image439
Inredningsbutiken

image440
Dörren till butiken

image441

Läs också här:
http://www.hemmabo.se/butiken/ehandel
http://www.krogstorpsgard.se

Sådana här dagar och upplevelser är också viktiga i livet. Inte minst om mycket tid går åt till golfande när säsongen tillåter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0