Sveriges bästa banor

På måndag nästa vecka presenterar Golf Digest sin lista över Sveriges bästa banor. Här kommer min gissade lista över topp fem. Den inbördes ordningen kanske kommer att se annorlunda, men det skulle förvåna mig om jag har fler än två fel. Under förutsättning att Bro Hof fyller kraven så att de över huvudtaget får vara med på listan.

1. Bro Hof
2. Halmstad
3. Barsebäck
4. Hills
5. Sand

Vidbynäs då, kanske någon undrar. Jag tror inte att dom kommer att finnas med på årets topp fem, men var så säkra, Vidbynäs kommer tillbaka efter den stundande ombyggnationen.

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tror nog att Frösåker kommer topp 5, dom har ju fått lite medvind i seglen efter att dom fick TPC.

2007-11-30 @ 09:41:23
Postat av: Golfer

Peter: Inte omöjligt, men jag tvivlar.

2007-11-30 @ 10:57:41
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Richard

Jag har spelat Sand ett antal gånger. Visst är det en speciell bana och greenerna är fina, MEN (som Tony Erwing skulle sagt)jag vet inte vad det är, men jag tycker inte att banan förtjänar att vara i toppen på en lista över bästa/finaste banan i Sverige. Jag hittar ingen Whow-känsla när jag spelar banan trots att jag spelat den från 63:an och 57:an flera gånger... Skumt.
Det ska dock bli intressant att följa banas utveckling de kommande åren. Vem vet, när den satt sig en smula om, låt säga 10 år så kanske jag formligen älskar banan. Vem vet..

2007-11-30 @ 12:36:52
Postat av: Golfer

Richard: Jag har ju också (som du vet) spelat banan en gång. Spelat och spelat förresten...jobbig runda var det. Faschinerande bana, men inte direkt vacker...men jag tror trots allt den hamnar topp 5.

2007-11-30 @ 13:09:20
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Vaddå Sand? Jag avskydde Sand.
Och så borde Kristianstads GK få vara med på topp 5. Och nej, jag är inte ett dugg partisk :-)

Postat av: Golfer

Cecilia: Vi får se. Jag tror Sand kommer att ligga högt eftersom det är en speciell bana som sticker ut...och som normalt är i mycket bra skick, dock inte när jag vara där.

2007-11-30 @ 19:34:24
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Peter

3 av 5 rätt var väl ok. Du missade bara Falsterbo GK och Ljunghusen.

2007-12-03 @ 11:17:36
Postat av: Golfer

Peter: Helt okej, inte minst med tanke på att Sand kom på sjätte plats.

2007-12-03 @ 11:35:33
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0