Under tre timmar på Kallfors

Idealtiden för en runda på Kallfors är fyra och en halv timme. Det är på sina håll ganska långt mellan hålen och dessutom finns en del kämpiga backar att ta sig upp och ner för. Rondtider på upp mot fem timmar är därför inte helt ovanligt en fullbokad dag. Mitt rekord tidigare för en rond i en fyrboll tror jag är strax över fyra timmar.

Ikväll spelade jag en snabb runda i en tvåboll. Jag med bärbag och någon form av variant på halvset och kamraten med sin trehjuling. Vi tågade på utan att leta boll och med fairwayträffar på varje hål fram till sjunde hålet. Där fick vi vänta några minuter. Samma sak på åttonde. Nionde hålet spelade vi tillsammans med tvåbollen vi kommit ikapp.

Efter knappa tio minuters paus slog vi ut på tian. Det gick som tåget. Jag klantade på elvan och var i vattnet (tre gånger!), sedan knallade vi på igen.

Trots paus, några minuters väntan och dropp för vattenbesök tog vi oss in på tre timmar. Inte illa för att vara på Kallfors.

Banan är förövrigt i mycket bra skick.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

När jag spelade ensam senast gick jag runt Åhus Västra på två timmar och 40 minuter. Annars brukar den banan ta fyra & en halv timme i en treboll eller fyrboll. Men så är det ju ? slipper man leta boll, bromsas upp av långsammare bollar framför och spelet flyter så kan det gå undan.
Såna rundor är väldigt behagliga.

Postat av: Golfer

Cecilia: Om man dessutom scorar bra och solen skiner, då leker livet. :-)

2007-05-31 @ 18:51:20
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Ja, och det händer ju ofta att alla dessa faktorer infaller samtidigt... eller not.

Postat av: Golfer

Cecilia: Man ska aldrig sluta hoppas. :-)

2007-05-31 @ 19:31:25
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Ute

Trevlig att höra att det går fort i Åhus. Har besökt banan många gånger då hustrus kusin bor ett stenkast från banan och är medlem där. Tyvärr inte med klubbor men det skall bli.

2007-06-02 @ 09:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0