Se bra på banan

I en del tidigare inlägg har det handlat om att se bra ut på golfbanan. Trivs man med det man har på sig så stärks självförtroendet och man spelar bättre. I alla fall ibland. Jag som glasögonbärare vill inte bara ser bra ut på banan, jag vill se bra också. Att kisa i solen är inte kul. Inte heller att tvingas fråga spelkamraterna om vart bollen landade.

Sport Optik säljer sportglasögon på Internet och i butiken på Kungsgatan i Stockholm. Jag gjorde ett snabbt besök där häromdagen. Jag har glasögon som jag är nöjd med. Både slipade solglas och fotokromatiska glasögon speciellt införskaffade med tanke på golfandet. De slipade solglasögonen tycker jag är lite för mörka om det inte är en strålande sommardag. Däremot de fotokromatiska är i det närmaste perfekta på golfbanan eftersom de blir mörka när det är soligt och ljusare när det är mulet. Det hindrade dock inte att jag tittade in på Sport Optik för att botanisera bland olika glasögonmodeller. Drabbades av omedelbar köplust när jag såg och provade några olika modeller. Inte minst när jag provade Rudy Project -modellen nedan. Snygga! Skulle passa mig perfekt. De har en diskret och tunn insatslins för de slipade glasen. Märks inte när man har dem på och syns inte genom solglasen.

Nu vet i alla fall jag vart jag ska gå om köplusten eller behovet av nya glasögon för golfbanebruk blir för stort.
image122

image123

Kommentarer
Postat av: AIK:aren

Köpte ett par Roxor idag. Ska testa dem på söndag. Återkommer med kommentar. Se mer info om dessa svenska glasögon på www.roxor.se
Tack för trevligt sällskap förrförra söndagen

2007-05-11 @ 17:57:37
Postat av: Golfer

AIK:aren : Tack själv och kul att du hittade hit. Ska bli intressant att höra hur glasögonen funkade. Och vill du ha sällskap på banan igen, hör gärna av dig.

2007-05-11 @ 21:55:55
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: AIK:aren

Roxor testade i såväl mulet som solsken. Lite lustig känsla när de tar bort klorofyllfärgen. En grön bana ser ut som en tidig vårbana. Men de var väldigt lätt att se lutningar, ojämnheter mm. (Vet inte om det enbart är en fördel, det ledde eventuellt till visst "överläsande" av greenerna). Men jag rekommenderar verkligen att testa dem.

2007-05-16 @ 20:17:57
Postat av: Golfer

AIK:aren: Tack. Intressant. Men försvinner inte en del av upplevelsen om alla färger försvinner, eller i alla fall inte är klara och fina? Färger eller inte, låter i alla fall mycket intressant med att kunna se linjen tydligare på green.

2007-05-16 @ 22:04:08
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: AIK:aren

Right U R.
Det är det som gör mig lite kluven, men om man nu ska spela i glasögon så förvrängs ju färgerna i allafall. För mig så är golf mer upplevelse än score, men samtidigt är det ju roligare att rulla i den där 2-metersputten än att se den falla ur linjen.

2007-05-17 @ 12:04:35
Postat av: Golfer

AIK:aren: Får jag väl välja mellan en missad putt på grön green och sänkt putt på brun green skulle jag välja den sänkta. Klart mycket roligare.

2007-05-17 @ 21:35:18
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0