Att toppa en drive

På första tee fick jag idag hälsa på tre nya spelkamrater. Alle tre gäster på min golfklubb. Jag visste att två av dem hade lågt handicap; fem och sju. Innan vi peggat upp säger den ena till den andra "snittar du drivern fortfarande på 300 meter?" Jag smålog lite grann och tänkte "jo tjena, det vill jag se". Och det fick jag. Jag har aldrig spelat med någon som slagit en så lång driver från första tee på Kallfors. Gul tee så långt bak man kan komma till en bra bit över vägen, för er som spelat banan och vet hur det ser ut. Enligt banguiden ungefär 280 meter. Men den var inte perfekt, fick jag veta senare. Den var lite toppad.

Själv slog jag en drive på ungefär 210 meter och var nöjd med den. Jag hålade ut på bogey efter två bunkerslag. Bogey hade även den långtslående kamraten. Så kan det vara. Längd är inte allt.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

I fjol spelade vi med en kille som slog typ 300 meter från tee. Jättebra ? när han var på fairway vill säga. Det hände inte särskilt ofta.
Och slår man 300 meter snett hamnar man bra mycket längre ut i skiten jämfört med 200 meter snett.

Postat av: Golfer

Cecilia: Så är det.

2007-05-21 @ 21:11:18
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0