73 graders wedge?!

1996 kom The Feel Golf Company ut med marknadens första 64 graders wedge. Jag har aldrig förstått varför man ska ha en sådan. Jag trodde inte ens att någon ville ha en sådan i sin bag. Varför ska man? Kan man inte lika gärna öppna sin 58 eller 60 graders wedge? Det är väl åtminstone roligare att leka med det man har än att skaffa en klubba för varje slag man har i sin arsenal. Det tycker i alla fall jag och fattar därför ingenting nu när Feel Golf lanserar en 73 graders wedge. Sjuttiotregrader!

Så här säger Lee Miller på The Feel Golf Company:

" 'The 73' takes wedges to a whole new level of short side and approach performance. This club can be controlled from 3 feet to 50 yards simply by adjusting the ball placement in your stance. The golfer doesn't need to open the face or try to get 'cute' with the shot by using half swings. You simply take a full swing with good rhythm, and the loft and design of the wedge will land it softly on the green. It's that easy."

Låter ruskigt enkelt. Svinga bara lugnt och låt klubban göra jobbet så flyger bollen vackert genom luften och landar nära hål, men jag kommer inte att prova.

image144

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0