Hybriderna tar över

Hybriderna har under de senaste åren funnit sin plats i amatörgolfarnas bagar. Nu börjar även proffsen se fördelarna med hybriderna. Under den gångna helgens Honda Classic användes totalt 109 hybrider av proffsen. Förra året användes under samma tävling 67 stycken. En ökning på 63 procent. Det talar sitt tydliga språk.

Lite anmärkningsvärt tycker jag det är att se vilket märke som dominerade bland de använda hybriderna. Adams stod nämligen för en fjärdedel av alla använda hybrider under tävlingen. Med tanke på hur lite Adams syns i reklamen i förhållande till t ex TaylorMade och Callaway så är det intressant, tycker jag. Kanske idé att se vad Adams har att erbjuda. I all fall för er som ännu inte stoppat en hybrid i bagen.

Kommentarer
Postat av: David

Hej igen!
Hybrider är väl ok, har själv en Cleveland Halo, men den åker nog ut snart till förmån för en fw 7:a. Visst är det väl så att hybriderna växer på PGA Tour men fw woods dominerar fortfarande på LPGA? Jag jämför mig gärna med Sörenstam...

2007-03-08 @ 10:43:14
Postat av: Golfer

David: Inte ska du slänga ut hybriden?! Hur det ser ut på LPGA vet jag inte, men kan vara intressant att kolla. Jag tror att alla spelare kan ha nytta av minst en hybrid i bagen. Jag har en trä 5 med 19 grader och en hybrid med 22. Dessutom hänger en järn fyra med just nu också.

2007-03-08 @ 20:32:44
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0