Hur tänker ni TaylorMade?

Jag blir så trött. Nu ryktas det om att TaylorMade kommer att släppa en nya driver i sommar. Är det någon som är förvånad? Jag är trött, men inte förvånad. Jag har full förståelse för att det är en tuff marknad att vara på, men att spotta ur sig drivers som TaylorMade gör tycker jag tär på deras trovärdighet. Om jag ska köpa en ny driver av ett speciellt märke vill jag känna mig trygg med att den nya drivern är bättre än den förra som släpptes i samma prisklass. Jag vill tro att det ligger ytterligare forskning bakom den nya drivern jämfört med föregående. Det har jag slutat tro på numera när det gäller TaylorMade. Nu tror jag bara att det handlar om pengar. Pengar handlar det såklart om för alla som säljer något, men jag har börjat tro att TaylorMade har tappat fokus. Nu handlar det inte om att presentera produkter som kan vara till mer nytta för kunder, utan nu handlar det mer om att dra in mer pengar.

Min uppfattning stärks än mer när jag läste att Dick Sportinggoods i USA tar in en särskild linje med golfklubbor som är lite av lågprisklubbor men med TaylorMade-logotype. Jag blir så trött. Vad hände? TaylorMade var ju i alla fall i mina ögon ett trovärdigt golfmärke för tio år sedan, men inte nu längre.

tm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0