Bikinibrudar kramar golfklubbor

Den brittiska golftidningen Golfpunk har under några år funnits hos välsorterade tidningshandlare. Jag har aldrig fastnat för tidningen. Bara köpt den några enstaka gånger. Har känt som om jag inte riktigt tillhör målgruppen. Det är ju inte direkt en vanlig golftidning utan snarare ett livsstilsmagasin med golf som tema. Det som verkligen gör att tidningen avviker från mängden är att den innehåller det man valt att kalla "bunker babes". Och det är väl den främsta anledningen till att den tidningen inte hamnat i min tidningspåse oftare. Känns lite knepigt med unga tjejer i bikini och golfklubbor. Är inte riktigt med på kopplingen och tror att man genom valet av lättklädda tjejer blir av med en del läsare. Jag skulle gissa att man blir av med fler än man vinner, men det finns säkert någon som tänkt djupare kring detta än jag och kommit fram till att det är ett smart drag med dessa "bunker babes".

Nu finns i alla fall första numret av Golfpunk på svenska. Kan man acceptera de lättklädda bilderna är numret värt att köpa. Här finns ett antal intressanta artiklar, t ex en om Stensons utprovning av sina Srixon-klubbor. Intressant ja, men jag hade önskat mer av en sådan artikel. Här finns också en kortare intervju med Roger Cleveland. Dessa artiklar är en del av de 15 utrustningssidorna som i övrigt innehåller kortare beskrivningar av några av vårens nyheter. Inget märkvärdigt egentligen.

Vill man prenumerera får man just nu sex nummer för 199 kr. Kan det kanske vara värt. I alla fall för den kategorin golfare som brukar läsa Café, Moore och andra tidningar som också blandar livsstil och lättklädda tjejer. Jag tillhör inte dem. Ni kommer därför inte att möta mig på banan med en keps det står Golfpunk på, en sådan får man nämligen om man prenumererar.

image85

Kommentarer
Postat av: casamia

Trevligt med nån som faktiskt inte ser de lättklädda "babes"en som värdehöjande för tidningen... vet däremot inte om jag tror som du att det skrämmer iväg fler än det lockar. Om golfinnehållet är tunnt, däremot, tappar den kanske den seriösa golfpubliken...

2007-03-28 @ 00:32:21
URL: http://casamia.blogg.se
Postat av: Golfer

Casamia: Ja, kan vara som du skriver. Jag upplever dock att tidningen med sina livsstilsreportage och babes nog i första hand riktar sig till manliga golfare i ålder upp till högst 30 år. De som passerat den åldern och alla kvinnliga golfare väljer, tror jag, andra tidningar. Samtidigt slår det mig att det finns dom som påstår sig köpa s k herrtidningar för att det är så bra reportage i dem.

2007-03-28 @ 08:13:53
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: pelle

Hej, tycker att tidningen är alldeles utmärkt. Tuffa modereportage med lifestyle. Mer av sådant!

2007-03-28 @ 15:46:30
Postat av: Golfer

Pelle: Det är ju bra att det finns tidningar för oss alla. Tack för att du hittade till bloggen.

2007-03-28 @ 20:41:18
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: casamia

Ja, vi har ju alla olika tycke och smak.
Har ingen större erfarenhet av "repotagen" i herrtidningarna...men de är kanske oerhört bra...

2007-03-29 @ 00:23:44
URL: http://casamia.blogg.se
Postat av: Golfer

Casamia: Ja, kanske, men jag tvivlar.

2007-03-29 @ 06:13:21
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Norr

En lustig fråga, ställd av en kille med höägsta tillåtna hcp för att kunna VÄLJA plats att lira golf på. (Utan krav på att en spelare med off. hcp ingår i bollen) Varför inte ha en egen avdelning för det där med att "sälja" vissa tidningar som egentligen handlar om rent utnyttjande? Dvs en tidningskategori avsedd för "unga gubbar", som mer än gärna kollar på lättklädda/avklädda brudar. Och en med inriktning på enbart golf?

Som det ser ut nu inriktar ju Golfpunk in sig mot "unga gubbar", som vill ha en "ursäkt" för att kunna kolla läckerbitar, samtidigt som att kunna "förkovra sig" med golfens reportage, inlägg etc. Besynnerligt, verkligen...

2007-04-03 @ 11:18:12
URL: http://silentrealm.blogspirit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0