Svårt spela ny bana

Under dagens runda på Kallfors spelade jag tillsammans med tre golfare som inte tidigare spelat banan. Jag försökte så gott jag kunde ge råd och tips om spellinjer, landningsområden och alternativa spelvägar.

Jag är säker på att jag när vi stod på 18:e tee sa att man kan spela rakt ut på fairway med driver eller kortare klubba om man så vill. Allt beroende på hur långt man vill ha in mot green och om man vill spela andraslaget över vatten eller inte. Jag är lika säker på att jag sa att man visserligen kan skära av en del av sjön med en lång drive, men att man inte tjänar mer än en eller två klubbor in mot green. Men det är klart, jag kan ju komma ihåg fel. Något gick i alla fall snett för gästerna. Alla tre gick i vattnet och fick droppa. På bilden gör de sig klara att slå sina tredjeslag.

image208

Och hemmaspelaren då, hur gjorde jag? Driver från tee, fairwayträff men lite väl safe från vattnet. Järn 6 in mot green. Greenträff med placering tre meter från flaggan på den övre platån. Tvåputt för enkelt par. Ospännande kanske, men vad gör det. Ett par är ett par. Vatten, det är inte spännande det heller, bara tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Par är alltid ett par. Jag är väldigt glad om jag gör ett par på ett par 4 hål.
Ps. Har du någon länk till tv-sändning av Damernas US Open tro?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0