Segertalet

Idag var det tävlingsdags. Första tävlingen för året. Men hur smart var det att spela tävling med en lånad driver i bagen?

Här är mitt långa och uttömmande segertal:

Jag vill börja med att tacka Kent och Sven-Åke för en trevlig runda. Även om vi tidvis hade det kämpigt därute höll vi humöret uppe. Och visst har vi alla tre fått kvitto på att bunkerslag är något som vi behöver träna mer på.
Stort tack också till sponsorn Wallers för det välfyllda prisbordet. Förra året kom jag hem med en t-shirt med ?Wallers? skrivet med stora oranga bokstäver. Inte en tröja man gick och glassade i på stan direkt. Årets pris däremot uppskattade jag mer. Tack.

Jag vill också rikta ett tack till tävlingsledningen som lyckades hålla flyt på banan trots det stora startfältet. Och om det var ni som såg till att vi åter igen fick en varm och solig dag så vill jag tacka för det också. Jag lider sällan av att spela i värme.

Jag vill också passa på att tacka min kära sambo för att hon klev upp samtidigt som mig i morse och höll mig sällskap under den tidiga morgontimmen. Och tack för all god mat du lagar och all kärlek du ger mig. Och tack för att du är så tolerant och aldrig tycker att jag golfar för mycket eller köper för många golfklubbor. På tal om golfklubbor så vill jag också rikta ett tack till Stadium som lånat ut en Callaway FT-i till mig. Det var väl inte riktigt tänkt att jag skulle spela tävling med den. Det gick lite fort när jag lånade klubban i fredags. Men så här med facit i hand så måste jag säga att det var nog tur att jag lånade klubban av er.

Avslutningsvis vill jag rikta ett tack till golfklubben och banpersonalen för att ni åstadkommit en bana i ett skick som var lika för alla. Att sedan greenerna för på tok för dåligt klippta och därmed alldeles för långsamma och att fairway verkade oklippt spelade mindre roll en dag som denna. Det var ju som sagt lika för alla.

Visst kommer jag tillbaka nästa år och spelar den här tävlingen. Jag gillar ju att spela er bana. Troligen kommer jag tillbaka för att spela redan inom några veckor. Hoppas vi ses då. Tack alla.


Det var segertalet det. Men jag fick aldrig hålla det. Tyvärr. Jag vann ju inte. Tur det kanske. Talet känns lite långt nu så här i efterhand.

Hur den lånade drivern fungerade? Det kommer jag att skriva om i morgon. Efter det att jag pratat med grabbarna på Stadium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0