Greatness isn't easy

I korsningen Oxford Street, Regent Street ligger Nike Town, en stor Nike-butik i fyra våningar. Väl värd ett besök om man är i London. Häftig butik med små avdelningar för olika sporter, däribland golf såklart. Inte så stor avdelning som i alla fall jag skulle önska dock. Ett ställ med klubbor i mitten mest för syns skull och sedan kläder utefter väggarna. Långt ifrån alla Nikes golfkläder, men i alla fall ett litet urval.

I taket på golfavdelningen ser det ut så här:

image226

Texten i taket runt bollarna syns dåligt på bilden, men det står:
Greatness isn't easy. Tiger hits more than 1.000 balls every week. Then he plays. Then he winns. Then he hits 1.000 more.

Undrar hur bra jag skulle vara om jag tränade så mycket. Som Tiger? Nja, knappast, men i alla fall bättre än idag.

Jag köpte förresten en keps. En svart. Billig? Det vill jag inte påstå. Å andra sidan, det beror på vad man jämför med. Shoppade nämligen mer, men på annat håll...

image227


Kommentarer
Postat av: Johan

Det måste vart bra bite i den wedgen som limmade upp dom där bollarna!

2007-07-12 @ 21:41:30
Postat av: Golfer

Johan: Troligen en Nike-wedge, eller vad tror du? ;-)

2007-07-12 @ 22:05:27
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0