Minnen lever länge

Minnen lever länge

Vissa minnen lever längre än andra. Den här bilden är tagen i januari 2005 på banan Furnas på Azorerna. Så tidigt på året är Azorerna lite regnigt. Under våra sex golfdagar regnade det några droppar varje dag. Inte sådant regn man blir våt av eller som man störs av. Det hände bara en gång att vi blev riktigt blöta. Övrigt regnande bidrog nästan bara till att förstärka upplevelsen, hur konstigt det än kan låta. Men med en lågt stående sol, grön natur och vackra regnbågar var det faktiskt så.

Jag vill minnas att hålet på bilden är hål 18. Ett 472 meter långt par 5. Jag slog ut mig till vänster från tee. Därefter en lugn träfemma in mot green. Hade en tvåmeters putt för eagle som jag satte hårt i bakkant. Men det är förmodligen bara i drömmen det var så. Och vintern är ju drömmarnas tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0