Hole in one från 341 meter

Jag har lyckats en gång, men egentligen inte. Eftersom ingen fanns där som kan intyga att det hände så var det inte en officiell hole in one.

En regnig höstdag skulle jag och kamrat ut och spela. Dessvärre blev kamraten sjuk i sista stund och några andra spelkamrater gick inte att uppbringa på banan. Ingen annan vågade sig ut i höstrusket. Så jag gick ut själv. På tredje hålet, A6 GK röd slinga, så hände det. Järn 5...en studs, flaggträff och i hål. Och där stod jag. Ensam. Ringde sambon, men fick inget svar. Ringde den sjuka spelkamraten, inget svar där heller. Tjohoade lite i min ensamhet innan jag spelade vidare på samma boll som jag gjort HIO med utan en tanke på att den skulle kunna utgöra ett trevligt minne. Nu blev det inte så. På hål sju lyckades jag lägga den i vattenhindret. Men nu vet jag i alla fall hur man gör. Man tar rätt klubba, siktar på flaggan och svingar lugnt. Ganska enkelt faktiskt.

När Bret Melson gjorde sin hole in one var han i alla fall inte ensam. Det var väl en himla tur det.

http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=1&id=73650

Kommentarer
Postat av: UTE

Som sagt - sparade Du inte bollen för att ha på hyllan?
Gör det nästa gång!

2007-02-19 @ 10:26:50
Postat av: Golfer

UTE: Gjorde ju inte det denna gång. Vet i alla fall var jag gjorde av den. :-)
Sparar nästa.

2007-02-19 @ 12:22:01
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0