Feltänk?

Än så länge är det få, i alla fall i Sverige, som provslagit Nikes nya driver SasQuatch Sumo2. De som har provat vittnar alla om att den låter. Högt och mycket! Jag har läst utländska recensioner där testarna sagt att de ställt ifrån sig drivern för att den låter för mycket. När Cobra för några år sedan kom med en ny driver så lät den också mycket. Det talades om att man kunde få tinnitus av att använda den. Året därpå kom en ny Cobra-driver, nu med dämpat ljud.

Detta kan ju inte ha varit en okänd historia för Nike. Därför kan man ju undra....hur tänkte Nike när dom släppte en driver på marknaden med ett ljud som är så högt att spelare väljer bort den pga ljudet?
Nu vet jag. Så här säger en av Nikes talespersoner i frågan:

"We had the option of dampening the sound a bit but decided against it. We want the drivers to get all the attention on the local range and feel the sound sets it apart from other drivers."

Feltänk eller inte? Återstår att se....eller höra. Om drivern inte är avsevärt längre och rakare än andra på marknaden....då är min gissning att det var feltänkt.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag har själv tinnitus och svårt att hitta en driver jag kan spela med utan öronproppar.

2008-08-26 @ 14:36:26
URL: http://www.maltalunch.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0