Dag 5 - upplösningen

DSC00440

Femte tavlingsdagen. 18+27+18+27 och idag 18 hal da vinnaren skulle koras.
Jag hade formanen att ga i ledarboll som totaltrea infor sista rundan. Ledarens forsprang var sa stort att han redan fore rundan kunde se sig som ohotad. Och det var han. Vi som jagade spelade inte sa bra att det gick att ga ikapp. Daremot kom det att bli helt oppet om platserna tva, tre och fyra.

Jag tappade hela mitt forsprang till fyran under de forsta nio halen. Efter en uppryckning fran min sida och tva vattenbesok av fyran sa hade jag ater igen ett forsprang och borjade t o m narma mig tvaan. Allt kom att avgoras pa sista halet, par 5. Det blev ett dramatiskt hal med skogs-, vatten- och bunkerbesok i bollen och dessutom en fyrputt (!) av mig. Det gjorde att det inte blev nagra forandringar i placeringar under dagen. Darmed slutade arets UTE International med en tredjeplats for min del. Precis som forra aret. Kul tavling med trevliga spelkamrater. Ser redan fram emot UTE International 2008.

I morgon ar en ny dag och en s k fridag da vi kan valja vad vi vill gora. Minst nio av oss har valt att spela golf aven i morgon. Da pa ny bana som vi inte spelat tidigare.

Sjuklaget ar, sa vitt kant, oforandrat, dvs inga nya sjukdomsfall att rapportera. Vi som ar friska fortsatter att knapra vitpeppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0