Ytterligare intryck av 2008 års nyheter

Under mitt besök på Dormy i fredags hann jag, utöver det jag redan redovisat, titta närmare på följande nyheter:

Nike Sumo järn och Nike Slingshot 4D: Mitt intryck när jag sett dem på bild har varit mycket bra, men det försvann när jag greppade och adresserade dem. Stora och blaffiga och med, för mig, alldeles för tunna grepp. Varför har Nike så tunna grepp på sin klubbor?

Cleveland CG14 wedges:
Snygga, snygga, precis som jag skrivit tidigare. I handen kändes de riktigt bra. Jag slogs av att sulan inte var så bred som jag hade förväntat med. Slog några slag med den. Första intrycket är att träffen inte kändes så mjuk som jag trodde den skulle göra.

Ping Tour-W wedge: Snygg! Tydlig "vill ha"-känsla när jag adresserade denna wedge. Jämförde bladets utformning med Tour-wedgen, som jag har i min bag. Jag kunde inte se någon större skillnad. Känslan i träffen med Tour-W var mjuk och behaglig. Slog några slag med denna och några med Cleveland CG14. Ping Tour-W var mjukare i träffen.

Ping i10: Den har jag sett tidigare. Nu slog jag några slag med pitchingwedgen. Funderar på att byta ut wedgen i mitt Ping G2-set (om inte hela ska bytas ut...). I10-wedgen kändes mycket skön. Jämfört med ovanstående wedgar så upplevde jag denna som ännu mjukare, men det är ju andra sidan en helt annan typ av design och klubba.

Ping G10: Även denna har jag sett tidigare. Slog några slag med en järnfyra med grafitskaft. Funderar nämligen på at komplettera mitt set med en järnfyra. Den jag har idag är en gammal Callaway X-16 med stålskaft. Är kanske dags att byta den mot en järnfyra med grafitskaft. Kanske en Ping G10 eller en Ping Rapture. Fördelen med Ping är ju att man kan köpa deras järn styckvis. Om jag nu inte ska byta hela setet. Vi får se. Känslan då? Jo, bra. Skön klubba. Kanske lite för lätt skaft, eller så var det bara ovanan. Känns mycket förlåtande. Jämförde med en annan klubba som fångat mitt öga sedan en tid, nämligen Wilson Di7 som presenterades 2007. G10 kändes mer förlåtande, men balansen mellan skaft och huvud var bättre i Di7:an. Kanske var det därför som Di7 kändes mer kraftfull i träffen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0