Varför?

Idag träffade jag en golfande kamrat som jag inte träffat på länge. Självklart fanns det ett uppdämt "prata-golf-behov". Jag berättade att jag skrivit en lång önskelista till tomten här på bloggen. Berättade också lite kort vad som stod i den. Han ställde då den där frågan, ni vet. Den som dyker upp lite då och då och som jag helst inte vill ha:

"Varför?"

Vaddå "varför"? Vad jobbigt det blev. Min första tanke var: Måste det finnas ett svar på den frågan? Vill jag svara på frågan var nästa tanke. Varför-frågan snurrade sedan runt i huvudet ett tag innan den landade i det självklara svaret:

Därför!

Därför att drömmen om ny utrustning, drömmen om bättre slag och lägre scorer är en del av hela golfupplevelsen. Och varför bara uppleva golfens tjusning på golfbanan?

Han köpte inte riktigt det svaret. Han fortsatte fråga:

"Varför behöver du en ny putter, vad är det för fel på den du har?"


Nu blev det betydligt enklare att svara eftersom puttningen inte bara handlar om teknik och utrustning utan även om det som rör sig i huvudet.

"Putters kan man ha hur många som helst. Det är bra att ha och byta med om man skulle känna behov av att bryta negativa mönster".

Efter detta ifrågasättande av mina drömmande önskningar till tomten kröp det så småning om fram. Kamraten hade minsann köpt en ny spoon. Det var ju inte så att han saknade en spoon i bagen, så vad sa jag?

"Varför?"

Golf är härligt, både på och utanför banan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0