Som om det inte vore nog att göra

Köplusten har slagit till. Som om Tomten inte skulle ha nog att göra redan. Jag har i alla fall beställt en ny pitchingwedge idag. En Ping i5. Den wedge jag har idag är en G2-wedge som jag införskaffade efter det att jag köpt övriga G2-järn. Innan jag skaffade den spelade jag med Progen-wedgar PW-LW.

G2-wedgen är lite blaffig med lite för bred sula för att erbjuda känsla runt greenerna, tycker jag. Frågade därför Tomten om det var okej att beställa en ny wedge och det var det. Sambon reagerade dock, såg undrande ut och sa: "Men är det inte jul snart." Och det är ju precis så. Det är jul snart. Och i samband med jul kan man beställa saker hos Tomten eller gå ut och shoppa alla möjliga grejer. Det är liksom helt okej, om man vill och kan. Men man behöver inte. Vem man sedan ger sakerna till, det står det ju inget i julreglerna om, eller?

Jag har i alla fall beställt en wedge till mig själv. Kommer inom tre veckor. Tack Tomten.

image477

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0