Ordning på torpet

Hörde igår om kille som helt nyligen.var i Sydafrika på semester.  Något golfspel var inte inplanerat i förväg, men när han fick chansen att ändå bege sig ut på banan tvekade han inte. Längre än till klubbhuset kom han dock inte. Han hade röda strumpor på sig och det gick inte för sig. Det blev till att köpa nya, knälånga, strumpor om han ville trampa på den välklippta banan.

Någon ordning på torpet måste det vara. Röda strumpor på golfbanan, det går ju inte för sig, det förstår ju var och en. Hur skulle det se ut om manliga spelare fick ge sig ut på banan med fötterna i röda strumpor. Skulle säkert leda till totalt förfall, eller vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Richard

Beige shorts och blekfeta ben som dallrar vid varje steg(både manliga och kvinliga) är något som inte heller direkt tillför något poitivt.

2007-12-09 @ 11:45:05
Postat av: Anonym

Jag har hört av en bekant på jobbet att på vissa banor i Afrika finns det caddies som får bära på flaggan hela rundan. Annars stjäls den. När inspelet ska göras går caddien fram och sätter i flaggan. Min bekant berättade även att han ville köpa en öl innan rundan, nej det gick inte, han fick köpa en 12-pack, vilken han fördelade bland vännerna och taxichaffören...

Postat av: Dan

Haha, det var rolig läsning det! Undrar hur reglerna ser ut där nere egentligen. En lång lista på vad man inte får ha på sig. Allt från kepsar till vilka headcovers man inte får ha..

2007-12-09 @ 16:31:59
Postat av: Cecilia

Jag hörde att jag inte får spela med bara armar nu när vi ska till Egypten... Alltså, inget ärmlöst, minst t-shirt. Maken försöker lura i mig att jag måste ha slöja också, men det vet jag inte riktigt om jag tror på...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0