"Trognaste mastersbesökaren"

Tre golfdagar är till ända. Fredag och lördag bevistade vi Masters och idag blev det golfbloggande och tevetittande på upplösningen av Masters. Och ikväll blev det en timmes träning på range och övningsfält. Mycket golf? Nej, men nästan. Å andra sidan kändes det ikväll att sommaren i det närmaste är över. Snart börjar höstgolfandet med allt vad det innebär av kortare dagar, fukt och kyla. Bäst passa på ägna tid åt golfen medan det fortfarande är riktig säsong.

Ska man summera Scandinavian Masters så kan man göra det med orden bättre än jag trodde, men bra kan bli bättre. Vi ser redan fram emot nästa år. Kanske blir det hotellboende då också, men i så fall på ett annat hotell. Gärna ett hotell som kan garantera att det finns varmvatten och som inte uppmanar gästerna att inte duscha mer än "nöden kräver", som man gjorde på det vi bodde på i år. Jag stötte förresten ihop med en en gammal bekant som jobbar på Svenska Golfförbundet i tältbyn igår. Han pratade ivrigt i sin mobiltelefon, men kom ändå fram och hälsade med orden "trognaste besökaren på Masters". Jag som bara sett tävlingarna de senaste tio åren. Finns säkert de som varit med från början. Men det är klart att jag måste åka nästa år också för att bidra till imagen hos honom om att vara "trognaste besökaren". Och för att det ska bli elva raka besök. Och för att det kul att uppleva professionell golf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0