Slut för i år, tack för i år Stadiumgolfen

Då var det roliga slut för i år. På 17:e hålet stod det klart att vi förlorat och därmed åkt ut från Stadiumgolfen 2007. Trist och tråkigt, men idag spelade vi helt enkelt mot ett lag som var bättre. Vi stretade emot och båda matcherna var hyfsat jämna ända fram till hål 17. Ulf spelade mot Micke som fick "ge" Ulf åtta slag och jag spelade mot Antti som även han fick "skänka" åtta slag. Det kan låta mycket, men betyder samtidigt att det var tio hål utan extraslag. Tio hål. Det kändes tufft. I alla fall som Micke och Antti spelade idag.

Spelkamraten Ulf låg som mest under med två, men ledde också vi något tillfälle med två. Även om Ulf spelade bra fanns dock inte mycket att göra åt Micke som spelade som en klocka idag. På sista nio hålen rullade han t ex i tre birdies på fyra hål. Totalt landade hans score på ett över banans par, dvs tre bättre än sitt handicap. Bra spelat!

I min match öppnade vi med tre delade hål innan Antii gick upp i ledning med som mest två. Vi var sedan tillbaka på lika, men jag lyckades aldrig ta över ledningen. Inför 17:e hålet låg både Ulf och jag under med ett. Jag gjorde par och lämnade till Antti att försöka rädda sitt par från bunkern för att inte tappa ledningen. Han slog ett bra, men aningen långt bunkerslag, och sänkte sedan sin parputt från fem, sex meter. Starkt! Just puttningen var en stor styrka i Anttis i dag. Han rullade i putt efter putt medan jag missade några ganska självklara enmeters puttar. Jag delade 17:e hålet och Ulf förlorade med 2/1 Micke, därmed var matchen över.

Det som imponerade mest i motståndarnas spel idag var drivarna. Riktigt ruskigt långa sådana. Vi berömde blygsamt under rundan, men nu så här i efterhand måste jag säga att det var imponerande att se. Särskilt den drawade driven på hål 8 där Micke placerade sin boll bortom vägen. Dit är det ungefär 310 meter, med avskuren dogleg kanske "bara" 280 meter. På bilden nedan visas hål 8 blå slinga på Strängnäs GK. Mickes boll låg mellan den punkt som är märkt 137 respektive 109. Antii var inte mycket sämre han med en drive som även den gick över vägen, men i ruffen. Ulf och jag med våra mer beskedliga medelgolfarlängder var fint med på fairway, men en bit bakom.

image293


Tack Micke och Antti för en trevlig runda och lycka till framöver i Stadiumgolfen!

Och tack Ulf för ytterligare ett roligt tävlingsår. Och nästa år, då är det vår tur.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tung förlust!
Har nu tittat lite extra på mitt scorekort och kan konstatera att det var en hedersam förlust, om det nu finns några sådana.
Motståndaren gick fyra över banans par de första nio och det lyckades jag matcha. Det kändes lite tufft att dela blå åtta på birdie.
De sista nio gick han tre slag under banans par och själv var jag tre över när matchen var avgjord på 17:e.
Han gjorde bl a birdie på 11, 12 och 14:e hålet. 15:e delade vi på par och 16:e vann jag då vi båda gjorde par och jag hade slag.
Känns aldrig kul att förlora men det är ju bra att vara med till 17:e då motståndaren går banan på 73 slag brutto.
Vi får ta nya tag nästa år!

2007-08-20 @ 22:08:37
Postat av: Micke

Tack Uffe och Jonas för en trevlig och välspelad match.
Mv,
Micke

2007-08-21 @ 07:36:56
Postat av: Golfer

Micke: Tack själv som sagt. Se till att hålla uppe det goda spelet så ni får åka söder över igen.
Kul att du hittade in på bloggen också. :-)

2007-08-21 @ 08:08:24
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: UTE

Återigen trevlig läsning och jag kan komplettera med att Micke var inne på två slag på tre av de fyra par femmor som vi spelade. På den fjärde, blå fem, skar han tyvärr bollen ut till höger och gjorde sedan bogey på andrabollen. Gjorde själv par och vann hålet.
Blå åtta där hans slag låg inne i gattet lyckades jag även dela då jag satte upp tredjeslaget inom metern från pinnen och han missade sin eagleputt.

2007-08-21 @ 08:21:19
Postat av: Magnus

Tråkigt med förlust, trevligare dock att spelet verkade vara stabilt.
Nästa år så...
/Magnus

2007-08-21 @ 09:38:16
Postat av: Golfer

Magnus: Precis. :-)

2007-08-21 @ 21:03:52
URL: http://golfer
Postat av: Micke

Hej,

Vi gick till regionsfinal i år men dålig puttning blev vårt fall som kostade oss en resa till Portugal.
Vi tar nya tag nästa år och hoppas att vi slipper möta er i kvalspelet utan att vi ska ses i final.

Ha de´

Micke

2007-10-11 @ 12:57:13
Postat av: Golfer

Micke: Kul att du hörde av dig och berättade. Trodde nog ni skulle gå långt. Jag har förresten förstått att du känner mig kusin T som tidigare sålde golfklubbor och som nu gör helt andra saker i staden.
Vi ses i Portugal 2008 ;-)

2007-10-12 @ 20:16:11
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Micke

Din kusin T som nu är Konstapel T har jag haft många matcher med på Eskilstuna GK.

Micke

2007-11-02 @ 15:26:34
Postat av: Golfer

Jo, jag förstod det. :-)

2007-11-02 @ 19:53:10
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0