PING, pling, plong

Nu har nästan alla nyheter från Ping lagts upp på deras hemsida. Saknas gör ännu den nya putterserien. Först när jag såg de nya klubborna pustade jag nästan ut. Det såg inte ut att vara så stor skillnad mellan tidigare klubbor och risken att det  skulle börja rycka i köptarmen liten. Men nu, efter att ha sett fler bilder på de nya klubborna plingade det till och huvudet och så kom köpsuget. Snygga! Och visst måste de vara bättre än G2- och G5-linjen? Borde inte jag byta ut innehållet i min bag till nästa säsong? Kanske dags att köpa en Triss-lott i morgon.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Golfer, det är klart att du ska satsa på trisslotter. I övrigt har jag sett att det är mycket nya putters på gång.

2007-08-08 @ 09:27:22
Postat av: Kerstin

Hur ofta brukar du byta ut din golfutrustning?

Postat av: Golfer

Jöran: Ingen Trisslott idag. Får bli en annan dag.
Kerstin: Inte så ofta som man kan tro efter att ha läst min blogg. Så här ser bagen ut just nu:
Driver - begagnatköp 2007, förra drivern spelad två säsonger
Trä 3 - rea-köp 2007, förra spelad två säsonger
Trä 5 - rea-köp 2006, förra säsongen en byggd gammal
Hybrid - köpt 2006, skaftbyte 2007
Järn - köpta 2004 (?)
Wedgar - köpta 2005, greppbyte 2006
Putter - köpt 2006, (en rea-putter inköpt för 200 kr 2007)
Enligt någon statistik jag läst någon gång så byter medelgolfaren järnset vart femte år. Driver byter man dock oftare. En del varje och andra vartannat år.

2007-08-08 @ 22:22:26
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0