Höststart på Katrineholm

Höstsäsongen är inledd. Låter hemskt, men så illa är det egentligen inte. Det är långt kvar på säsongen. Semestern är dock slut och nu är det tillbaka i gamla gängor igen. För mig betyder det att golfandet nästan uteslutande måste ske på helgerna. I veckorna räcker sällan tiden till. Det brukar betyda att kraven sjunker och som ett brev på posten brukar scorerna gå samma väg. Det är det roliga med att höstsäsongen är inledd.

Idag var det tävling på Katrineholm och en av de bästa scorerna för säsongen, trots en hel del misstag framför altl på första nio hålen. Öppnade med dubbelbogey efter missat inspel. Det är sådant som händer. Värre var trippelbogeyn på hål 6, en 525 meter lång par 5:a. Förövrigt ett hål som ligger mycket nära Robert Karlsson föräldrarhem. Jag missade drivern och hade långt, långt kvar till green. Väl framme vid green på fyra slag hade jag en 20 meters putt uppför till flaggan som stod långt bak. Slog putten för långt och rullade ner i en greenbunker. Svårt bunkerslag som jag slog mycket bra, precis in på green. Sedan en putt kort i linjen. Ett hål med "missflyt", kändes det som.

Banan (blå-gul) var i bra skick. I alla fall fairway. Greenerna var dessvärre riktigt dåliga. Ojämna, tröga och brist på gräs lite här och där. Synd, för banan ligger vackert och är riktigt rolig att spela tackvare varierande layout och natur.

Tävlingen idag var en s k utbytestävling. Klubbarna i Sörmland bjuder in till ett antal tävlingar under säsongen som ger oss sörmlandsgolfare möjlighet att tävla på andra sörmlandsbanor utan att betala greenfee. Deltagandet i tävlingarna kostar bara startavgift. Idag 60 kr. Kanske finns det andra distrikt som har samma system, jag har dock aldrig hört talas om det.

Idag spelade jag tillsammans med I och A. I från röd tee och A från gul tee. Visst är det kul att tävla. Ännu roligare blir det om man har tur att dra vinstlotten redan i lottningen och få glada och trevliga spelkamrater. Den vinstlotten drog jag idag. Tack I och A för en trevlig dag på golfbanan!

image273

Hål 5

image275

Hål 13
A efter en lång drive. Så lång att den nästan jagade ner framförfarande boll i vattnet. Svårt att spela på en banan man inte riktigt är van vid och där man inte riktigt kan sina längder.


image276

Hål 17

image277

Påhittat eller uppmätt? Hur som helst en kul skylt.



Kommentarer
Postat av: UTE

Bra golfers!
Vad blev resultatet? Själv var jag ute och tittade på KM, damerna på Tv och avslutade med att gå blåa slingan på 41 slag tillsammans med hustru som nu driver ut mig med sin nya drive. Får väl titta om jag hittar något nytt själv också.

2007-08-12 @ 21:24:55
Postat av: Golfer

UTE: Klart du behöver en ny driver. ;-)

2007-08-12 @ 21:53:46
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0