Golfnördar och chiliheads

Min kära sambo har 30 olika chiliplantor på vår altan. Det är mycket. Inte nog med det, det finns två plantor av några sorter också. Totalt har vi i vårt hem 50 chiliplantor. Och nej, det stannar inte där. I den välordnade lilla lådan finnsdessutom noggrannt 80 fröer katalogiserade.

Alla har vi vårt. En del är insnöade på golf och golfutrustning medan andra finner stort nöje i att pyssla med chiliplantor. Vi som är i det närmaste överdrivet intresserade av golf brukar kallas golfnördar eller golfnuts. Det finns ett motsvarande uttryck för dem som helt går upp i sina chiliplantor. De brukar kallas chiliheads.

Tänk så tråkigt det måste vara att inte ha något intresse att koppla av med, men det är klart intressena får ju inte gå till överdrift. Så långt har det inte gått i vårt hem vare sig när det gäller chiliplantor eller golf. Tror jag i alla fall. Men händelsen idag fick mig ändå att undra.

Jag brukar sällan tänka mig själv som en golfnörd, men idag gjorde jag det. Kom på mig själv med att sitta och titta på nedanstående film (klicka på bilden) med stort intresse.

image279

Och inte blev det bättre av att jag lika intresserat också tittade på dessa filmer:
G10, driver

G10, järn 7
G10, hybrid

Eftersom sambon är lika insnöad på chiliplantor som jag är på golfutrustning kunde vi skratta gemensamt åt mitt intresset av dessa filmer. Jag vet ju att hon kan sitta och titta på dessa bilder och försjunka i tankar av samma typ som jag fick i mitt huvud när jag såg filmerna ovan: KÖPA.

Och för den som blev nyfiken på chili kan kika in på Åkerby Handelsträdgårds hemsida. Ett besök där går utmärkt att förena med ett besök på Enköpings GK. Vi har provat.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Alla intressen som ger människan "flow" är hälsosamma intressen. Man glömmer tid och rum och bara flyter med...

Postat av: Golfer

Kerstin: Så är det. Och det där flytet behöver man för att koppla av från annat som finns i livet som kanske inte alla gånger är lika kul och energigivande som en birdie eller en ny driver. ...eller en mogen chili.

2007-08-15 @ 21:16:15
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Magnus

Snygg headcover , var tvungen att titta två gånger...

2007-08-15 @ 21:31:23
Postat av: Golfer

Magnus: Jag också :-). Är dock inte helt såld på deras headcovers.

2007-08-16 @ 06:35:19
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0