Rock och golf hör ihop

I alla fall på den här bloggen. Jag vid ett flertal tillfälle här på bloggen skrivit om hur rock har direkta kopplingar till gof eller golfande. idag fick jag ett tydligt bevis på att det faktiskt är så att golf rockar.

The Slicers heter ett coverband med hemmabas i Gävle. På deras repertoar står i första hand 60-talsmusik. Alla i bandet golfar så klart. Rock av golfare, för golfare.

Så här står det på deras webbplats:

"Golf är lika mycket ett psykiskt tillstånd som en sport och kan drabba vem som helst. Har man en gång träffat rätt är risken stor att man blir fast i denna berg- och dalbana mellan himmel och helvete, där man på 1 minuts vandring mellan green och tee förvandlas från hyfsad amatör till nybörjare. Är du drabbad av detta symtom så är vårt råd: Låt din golf vara det den skall vara för oss amatörgolfare, rekreation - en härlig promenad och om dagen är extra god några fina golfslag, låt inte poängen förstöra en fin dag. Rock on !"

Ligger mycket i det.

Vill du läsa mer om The Slicers kan du göra det här. Och här om deras senaste utlandsvistelse.

image366

Mer om att golf rockar kan man läsa här:
Lika som bär
Drömmen om att bli rockstjärna och golfa med Alice Cooper
Live Earth, Genesis, men inga golfbutiker
From Genesis to Revelation
Here comes the sun
Hyllning till mina rockhjältar
Golf rockar

....rock on and keep golfin'

Kommentarer
Postat av: Richard

Golf och rock verkar funnit varann, det ser man klart.MEN golf och alkohol verkar också höra ihop, oavsett vad som sägs på förbundsnivå.. Se följande klara bevis som fanns på SC.
"Google är ganska ql!
Whisky + golf = 2 180 000 träffar.
Whiskey + golf = 1 980 000 träffar.
Zingo + golf = 12 900 träffar, varav Primus står för lejonparten av träffarna.
Whisky + golf + Scotland = 1 280 000 träffar.
Whiskey + golf + Ireland = 1 040 000 träffar.
Jag vet inte men jag har ju svårt att bortse från statistiken, för mig verkar det som om Whiskey och golf har ett visst samband."
Att sedan golf + sex ger 26 900 000 träffar är en annan sak... Jag måste varit helt blind och döv alla dessa år...

2007-10-07 @ 08:33:12
Postat av: Golfer

Richard: Inte förvånad. Whiskey=Scotland/Irland=golf. Och att golf=sex finns det också bevis på. :-) Det frigörs endorfiner eller något i kroppen när man golfar och det påverka lusten.
Rock+golf=52,500,000 träffar, men det tror jag blir lite missvisande eftersom rock kan ha en annan betydelse också.

2007-10-07 @ 15:44:57
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0