Tack facket! Tack Handels!

Vintersäsong betyder att man måste göra något annat än att spela på gröna golfbanor. I "något annat" bör det ingå någon  form av fysisk aktivitet så att kroppen är väl förberedd inför en ny säsong när den väl börjar någon gång på andra sidan årsskiftet.

För ett år sedan köpte jag en gymkort och basunerade ut här på bloggen att nu skulle det tränas styrketräning. Och hur blev det med den ambitionen? Inte helt bra. Jag tror jag besökte gymet fyra gånger på det årskorten. Inte helt bra, som sagt.

I år har jag inte köpt något gymkort. Och på något sätt är det väl tur det. Idag mötte jag facket på Centralstationen i Stockholm och fick en stressboll. Ni vet en sådan där gummiboll man kan klämma på när man känner för det. Och vad är det bra för och vad har det med golf att göra? Jo, starka underarmar är kanonbra för releasen. Och jag har fått för mig att jag kan fördröja och få bättre klipp i releasen om jag stärker underarmarna. Kanske räcker det gott. Kanske kan jag hoppa över de fyra gångerna på gymet den här vintern bara jag klämmer på Handelsbollen regelbundet.



På väg till och från jobbet promenerar jag varje dag 30-60 minuter beroende på väder. Låt säga att jag klämmer på bollen under den tiden så hinner jag med många kläm innan banorna är gröna igen. Attan vilka starka underarmar jag kommer att få! Undrar hur många meter det kan ge på drivarna?

Handels är bra. Mitt fackförbund skulle minsann aldrig möta mig som medlem i morgonstressen. Bra initiativ Handels! Grattis ni som är med i det facket. Och till dig som jobbar inom de HÄR brancherna men inte är med i facket vill jag bara säga: gå med i Handels nu. Ett fackförbund som t o m tänker på golfande icke medlemmar kan inte vara annat än bra.

Läs mer HÄR om Handels kampanj. Och klicka HÄR för att bli medlem.

Kommentarer
Postat av: bombmannen

Passa dej så du inte ser ut som Karl Alfred bara efter att ha tränat underarmarna för mycket

2008-11-09 @ 15:17:00
Postat av: Golfer

bombmannen: Tack för tipset. Dit är det dock långt.

2008-11-09 @ 16:26:45
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0